Opbouw van de laadkraan

Opbouw van de laadkraan

Een Effer (of willekeurig ander merk) auto laadkraan is in feite een half-fabrikaat, hoe compleet de kraan op zichzelf ook zal zijn uitgevoerd. Het chassis van bijna elke truck is vooral gebouwd op horizontale belasting, minder op verticale.

Daarom moet een vrachtwagen die wordt uitgerust een auto laadkraan, daaraan worden aangepast. Dat betreft vooral het chassis. Dat wordt verstevigd, verlengd in sommige gevallen. Voor de bij de kraan behorende stempels moeten voorzieningen worden aangebracht volgens de technische specificaties zoals die door de fabrikant van de kraan worden voorgeschreven.

De constructieve aanpassing van de bedrijfswagen aan de nieuwe functie is in alle opzichten maatwerk. De constructeurs van Effer bepalen aan de hand van het type bedrijfswagen en de specificaties van de betreffende kraan en de doelstellingen daarvan, hoe uw truck moet worden aangepast. De opbouw wordt in 3D voorbereid door eigen tekenaars. Een simulatie maakt ook deel uit van de voorbereidingen. De stabiliteit en opbouw worden tot en met het laatste detail doorgerekend. Dit proces resulteert in constructie werktekeningen waarmee de technici van Ematra aan het werk kunnen.

Zij bouwen een vrachtwagen-kraan combinatie die voldoet aan alle wettelijke verplichtingen. Nog belangrijker: qua capaciteit, bedieningsgemak, veiligheid en duurzaamheid aan de allerhoogste eisen van de moderne transporttechniek tegemoet komt.

Alle Effer auto laadkranen scoren hoog op het gebied van hefvermogen en bereik. De actieradius van verschillende kranen (met name de zwaardere) kan nog verder worden opgevoerd door de installatie te voorzien van een JIB van dezelfde fabrikant. Daarmee kan het bereik worden uitgebreid tot boven de 25 meter.